CHINA INFLUENCING AMERICAN ELECTIONS

In 2000, I took a job in Las Vegas at what I was told was a call center to take public opinion surveys. I soon learned that the purpose of the surveys was not to learn public opinion but to influence public opinion.

The survey would start with the caller asking if the person called had a few minutes for a public opinion survey. If the person agreed, the survey would start.

I soon realized that the “survey” was political propaganda to influence voters by confusing them on issues and leading them to think that Al Gore was a better choice than George W. Bush in the presidential election.

Part of the trick was to ask questions that mixed the terms “national park” with “national forest” and encourage the voter to support protecting every “national forest” from any more economic development.

To combat this attempt to confuse the interviewees, I slowed to ask the questions in order to help the interviewees realize that there was a difference in the terms. For this, I was chastised and told to read the questions fast. I was not getting through interviews as quickly as most other survey questioners.

After about three weeks of working there and while everyone was having a break, I overheard one manager say to another manager that he had to stay late in order to email the survey results to the Chinese in Canada. I waited until the end of that shift and casually walked to one of the managers in the conversation and asked him, “I thought I heard you or another manager say that you had to send the results of the survey to some Chinese in Canada. Is that true?”

With a surprised look on his face, the manager confirmed what I had heard.

In other words, the names, addresses, phone numbers, and answers that Americans were giving in this survey were being emailed to Chinese in Canada. It might have been Chinese in Canada who were directing and financing the surveys, but I believe that it was Chinese in China who were the ultimate sponsors of the “survey”.

Let me tell you why I believe that. In my brief time working for the “survey”, I learned that the purported sponsor of the survey was an anti-economic development organization with a patriotic name like “Americans for the Environment” or something like that. That group contracted with a firm in the Denver area for the “survey” to be done. The “survey” call center at which I worked had about fifty people calling from about 10 a.m. to 7 p.m. Pacific Time. The “survey” seemed to push interviewees to accept the idea that American policy should be to slow or stop development of our country’s natural resources for the sake of the environment.

It seemed like someone wanted American economic activity to slow down. I believe that it was Chinese who wanted our country’s economy to slow so that the economy of China could play catch up.

The place where I worked for the “survey” was on West Spring Mountain Road in Las Vegas. I remember that a fast food restaurant was on the corner of the same block as the warehouse building that housed the survey offices.

After the manager confirmed what I thought I had heard, I quit. I phoned the next day to thank them for the job, but to tell them that I found another job and would not be returning. But really, I had not found another job when I told them that. I just could not stand the idea that I might be cooperating with Red Chinese to spy of my fellow Americans.

In 2008, I was a reporter in northwest Indiana covering voting places on Election Day. One of my friends was driving lawyers and election officials to polling places with questionable activities on that day. After the voting ended, my friend told me about meeting an American businessman who owned a business and lived in China. That businessman was handing out “Vote for Obama” flyers in Gary, Indiana. The businessman from China said that he had been in the U.S. for several months just to campaign for Obama.

Think of it. If he owns a business in China, then he must be dealing with the Communist Chinese government. What if China employed a thousand American “consultants” and sent them to the U.S. with unlimited funds put into their Chinese bank accounts so that they could campaign or contribute to the Obama campaign. If in several months of campaigning for Obama each consultant spent fifty thousand dollars, that would mean that the Communist Chinese government subsidized the Obama campaign by FIFTY MILLION DOLLARS. If each of the 1,000 “consultants” spent one hundred thousand dollars, then the Obama campaign would have received ONE HUNDRED MILLION DOLLARS of support from Communist China.

If you want to see the evidence and hear the story from my friend, visit

© 2016 Woodrow Wilcox

www.WoodrowWilcox.com